Nyhet

Wonderwater visades upp på mässa

I början av oktober lanserades Wonderwater på mässan Clean & Facility i Stockholm. Och det renade vattnet fick bra gensvar. – Det var många som besökte vår monter, och vi fick också väldigt positiv respons från besökarna, säger Mats Eriksson, vd på Eurowater.

Clean & Facility är mässan där städ- och servicebranschen möts. Här samlas de ledande leverantörerna tillsammans med inköpare, upphandlare och lokalvårdare. Därför var det ett perfekt tillfälle för Eurowater att lansera Wonderwater på. När mässan var över var det en glad och nöjd Mats Eriksson som kunde sammanfatta de två utställningsdagarna.
– Vi är väldigt positiva över hur många besökare det var på mässan. Och vi som bemannade vår monter hade jättekul. Vi uppfattade också att det ofta också var rätt personer som besökte vår monter, säger han.

Att Wonderwater är en produkt i tiden, märktes också tydligt.
– På samma mässa förra året var det ett företag som pratade om avjoniserat vatten. Nu var det fem, med oss inkluderat, säger Mats och berättar sedan om varför Eurowater har valt att gå in i den här branschen.

– Vi har sedan 30–35 år tillbaka produkter i vårt sortiment som vi säljer i andra sammanhang. Vi kan vattenbehandling och det är vi duktiga på. Väldigt många vi pratar med är väldigt positiva, både ur allergi- och miljöaspekten. Alla de här faktorerna tillsammans gör att vi tror mycket på detta.

En av besökarna under Clean & Facility var Benita Åkerback från Norrtälje kommun. Som lovordar att städa med avjoniserat vatten.
– Det fungerar jättebra. Det blir ingen hinna på speglar och glasrutor. Smuts fäster heller inte så lätt på de ytor vi rengjort med vatten, säger hon till tidningen Rent.

Tillbaka